Bokmärk denna sida!
Gilla Webboden på Facebook!
Kundvagn - Totalt: 0 kr
Visa/ändra varor Till kassan
inkl. moms exkl. moms
Köp- och leveransvillkor

Priser
Alla priser anges i SEK. Moms ingår i priset med 25% respektive 12% för livsmedel samt 6% för kartor och böcker.

Leverans endast inom Sverige om inte annat avtalats. Betalning från utlandet (med leverans inom Sverige) kan inte ske genom Klarnas faktura, men eventuellt bli godkänd via Mastercard/VISA. Det får man inte reda på av Klarna förrän vid själva beställningen.
 
Betalningsalternativ
- Faktura / Klarna
Handla nu - betala efter leverans!
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Ingen aviavgift tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr samt dröjsmålsränta på 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
 
- Direktbetalning / Klarna 
Betala direkt via konto hos Nordea, SEB eller Handelsbanken.
 
- Konto / Klarna - Delbetalning
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift på 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Allmänna villkor hittar du här.
 
- Kortbetalning / Klarna
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från du lagt din beställning. Först kontrolleras så att alla beställda varor finns på plats och packas. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. Ingen extra avgift tillkommer vid kortbetalning.
 
- Förskottsbetalning
Vill eller kan Du inte använda Klarnas betalningsalternativ kan Du betala via förskott. Maila då en lista på önskade varor till info@webboden.se Då får du ett mail med bekräftelse på att alla varor verkligen finns hemma och anvisning för betalning till Webbodens bankgiro. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning. Varorna skickas när pengarna syns på Webbodens konto.

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-4 vardagar vid leverans inom Sverige. Följ länken till DHL:s tidtabell och skriv in Webbodens postnummer (24593) som avsändare, ditt eget som mottagare samt datum då paketet skickas så får man fram beräknat ankomstdatum längst ner i tabellen=ServicePoint.
 
Leveranssätt
Beställningar skickas som paket med DHL till utlämningsställe nära dig s.k. Service Point eller hem till brevlådan om det är mindre försändelser.
 
Det går även, (dessa alternativ är dyrare och pris kan inte fås förrän beställningen är gjord och paketet är vägt/uppmätt. Tycker kunden att det blir för dyrt går det fortfarande att ändra till Service Point) om Du skickar ett mail (info@webboden.se) i samband med order, att välja:
  • 1. Direktleverans (räkna med att kunna ta emot och kvittera ut paketet vardagar 8-17 på anmäld adress. En avisering med lite närmre tidsangivelse skickas ut dagen innan och därför tar detta leveranssätt en arbetsdag extra i anspråk.)
  • 2. Direktleverans utan avisering (leverans till anmäld adress under vardagar 8-17, men kunden får ingen avisering och finns ingen mottagare på plats lämnas paketet utanför dörren och ansvaret för paketet övergår till kunden själv. Ingen ersättning utgår för stulet paket.)
 
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning inom Sverige är 25 kr för brev under 100 g, 49 kr för brev 100-250 g och 69 kr som max för alla tyngre paket. OBS! Direktleverans är dyrare och beräknas efter varje paket. Har du vägarna förbi Tottarp (Staffanstorps kommun i Skåne) kan du efter överenskommelse (ring 0703 - 17 16 22 eller skicka mail till info@webboden.se) hämta fraktfritt här från butiken/lagret.
 
Bytesrätt
Du har rätt att byta en vara mot en annan om du t ex ångrar storlek, färg eller annat. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via mail info@webboden.se eller telefon 0703-171622, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Ingen bytesrätt gäller för livsmedel eller specialbeställda varor. Bytesrätten gäller enbart själva varuvärdet. Kunden måste alltså själv betala returfrakten samt ny fraktkostnad. Ingen ny vara skickas förrän den gamla varan kommit Webboden tillhanda igen.  
 
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via mail info@webboden.se eller telefon 0703-171622, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Ingen ångerrätt gäller för livsmedel eller specialbeställda varor. Ångerrätten gäller enbart själva varuvärdet - alltså inte frakt eller expeditionsavgift. Returfrakt betalas av kunden. Webboden.se följer Konsumentverkets rekommendationer www.konsumentverket.se.
Konsument kan ångra ett köp även om hen har hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt. Om en konsument ångrar sig har Webboden då rätt att få ersättning för varans värdeminskning vilket innebär att konsumenten får tillbaka mindre pengar än vad hen ursprungligen betalat för varan.
 
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket: 2 veckor efter påminnelser via SMS och e-post), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
 
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Petra Olsson
Tottarpsvägen 1
245 93 Staffanstorp
Kontakt
Telefon: 0703-171622
E-post: info@webboden.se
Producerad av: Nano Webbyrå i Halmstad
Producerad av: Nano Webbyrå i Halmstad